Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Vanliga frågor om webbutiken

Hur får jag ett webbkonto?

För att få inloggning till webbbutiken behöver du ha ett kundnummer hos Gelia.
Kontakta oss via telefon 0514-588 80 eller via mail om du är kund hos oss och saknar inloggningsuppgifter.

Vi har ingen direktförsäljning till privatpersoner.

Jag har glömt mitt lösenord.

Om du vet ditt användarnamn kan du själv begära en återställningslänk för ditt webbkonto. Mailet skickas till den mailadress som är knuten till ditt konto. Hör annars av dig direkt till oss via telefon 0514-588 80 eller maila till info@gelia.se så hjälper vi dig.

Hur byter jag mitt lösenord?

Du kan ändra ditt lösenord när du vill. Under Mina sidor/Mitt användarkonto anger du det nya lösenordet du vill ha och bekräftar ändringen med ditt nuvarande lösenord.

Lösenordet måste vara minst 8 tecken långt och det får inte innehålla användarnamnet.
Godkända tecken är versaler [A-Z] gemener [a-z] siffror [0-9]
Minst ett av varje godkänt tecken måste användas.

Jag vill dölja mitt pris, hur gör jag det?

Snabbaste sättet att dölja ditt pris är att bocka i rutan vid Dölj mitt pris överst till höger på webbplatsen. När du bockar i rutan döljs både nettopris och bruttopris. Så länge rutan är ibockad döljs dina priser på artikelsidan, i variantlistor, i varukorgen och i kassan. För att få fram dina priser igen bockar du ur rutan.

På artikelsidan visas fortfarande det rekommenderade priset inklusive moms på de artiklar i vårt sortiment som har det.

Valet du gör via checkboken i sidhuvudet på webbplatsen gäller tills du loggar ut. När du loggar in nästa gång kommer rutan som standard att vara urbockad.

Vill du dölja dina priser hela tiden får du ändra i dina inställningar under Mina sidor/Mitt användarkonto.

Om du använder mobilvyn så finns funktionen Dölj pris under symbolen för min användare.

Hur lägger jag enklast min order när jag vet vilka artikelnummer jag vill beställa?

Beställ direkt är en smidig funktion för dig som vet vilka artikelnummer du vill beställa. Logga in på webbplatsen med ditt användarnamn och lösenord. Du hittar Beställ direkt i övre delen på webbplatsen och funktionen finns även överst på kassasidan.

beställ_direkt_300x234.jpg

  1. Klicka på Beställ direkt och fyll i artikelnummer och antal av det du vill beställa.
  2. Efter att du har tryckt på knappen Lägg till får du fram en ny rad där du anger nästa artikelnummer och antal. Du förflyttar dig mellan fälten via muspekaren eller via tab-tangenten. Fortsätt tills du är klar.
  3. Klicka på Lägg i varukorg så läggs artiklarna du har i listan till din order. Gå till kassan för att slutföra din beställning.

Om du ångrar dig kring någon artikel kan du välja att ta bort raden via krysset i din Beställ direkt-lista, eller så gör du det i kassan innan ordern skickas in. Det går också att tömma hela listan på en gång om du skulle vilja det.

Behöver du justera antalet på någon rad så gör du det i kassan.

Kan jag använda mallar för mina beställningar?

Ja, du som beställer återkommande artiklar, eller om du vill ha artiklar ur ett visst sortiment samlat, kan spara dessa i en mall-order att utgå ifrån när du beställer hos oss. Vi kallar mallarna för listor.

Det enklaste sättet att skapa en lista är att lägga till önskade artiklar i varukorgen. I kassan väljer du att spara som en lista. Du väljer själv namnet på din nya lista. Du kan också välja att lägga till innehållet i en befintlig lista.

Via Mina sidor/Mina listor kan du enkelt kopiera en lista till varukorgen för att starta din beställning. Du kan välja att ta med alla eller bara några artiklar från listan till varukorgen.

Listor som skapas är tillgängliga för andra användare på ditt kundnummer. Du kan bara radera listor du själv har skapat.

Mitt beställningsunderlag finns i en fil, kan jag beställa med den via webben?

Ditt beställningsunderlag måste finnas i en excelfil för att du ska kunna beställa med hjälp av den via webbutiken. Du behöver ha artikelnummer i en kolumn och antalet du vill beställa i kolumnen bredvid. Markera artikelnummer och antal i excelfilen. Kopiera.

Gå till Mina sidor/Beställ via excel och klistra in din kopierade excelinformation i rutan där. Klicka sedan på knappen Lägg till. Skulle det vara någon artikel som har tvingande antal så får du information om att avrundning sker. Har du i din fil ett artikelnummer som inte finns i webbutiken, så får du upp information om det. 

Klicka på knappen Lägg i varukorg och gå till kassan för att slutföra din beställing.

beställ_excel_600x204.jpg

 

Kan jag se mina tidigare ordrar?

Under Mina sidor och underrubriken Orderinformation kan du söka i dina tidigare lagda ordrar, oavsett hur de har kommit in till oss. Du kan söka i alla order på kundnumret eller bara de du har lagt via webben.

Du kan välja att fylla i ett eller flera sökfält, och sen väljer du om du vill söka i öppna order, avslutade order eller se vad du eventuellt har på restorder.

Kan jag söka efter en faktura?

Ja, när du har loggat in går du till Mina sidor och menyn Sök faktura. Du fyller antingen i det specifika fakturanumret eller ordernumret, eller söker med datumintervall. Fakturan visas i pdf-format och du kan om du vill spara ner den eller skriva ut den.

Visas lagersaldo?

När du har loggat in visas lagerstatus på artiklarna. För lagerlagda artiklar visas antal hur många som finns tillgängliga just nu.

Varför finns inte alla artiklar på Finfo?

Artikelinformationen vi levererar till Finfo är endast på de artiklar som hör till Gelias el- och Gelias vvs-sortiment. Det är också dessa artiklar som kommer med på de prisfiler du kan beställa via webbutiken eller kan få direkt från Gelia.

Hur du kan veta om artikeln i webbutiken ingår i Gelia-sortimentet eller inte kan du läsa om här.

Jag söker säkerhetsdatablad, manualer osv för en viss produkt. Vart hittar jag det?

På vissa artiklar i webbutiken har vi kopplat på dokument, tex manualer, bruksanvisningar. När du har sökt fram artikeln syns en länk eller ikon som man kan klicka på. Här finns det dokument som hör till artikeln.

Varför börjar benämningen med U$?

I vårt system sätter vi U$ först i benämningen som en indikation på att artikeln är på väg att utgå. Så länge det finns saldo säljer vi artikeln. När artikeln har utgått stoppas den i systemet och du kan inte längre lägga order på den.

Artikeln är säljstoppad i webbutiken, vad innebär det?

En artikel kan säljstoppas av olika anledningar, men i de flesta fall handlar det om att artikeln har utgått. I vårt system sätter vi ett säljstopp, för att du inte ska kunna lägga en order på en artikel som vi inte längre har i vårt sortiment. I webbutiken har artikeln en benämning som inleds med U$ och texten "Artikeln är säljstoppad" visas.

Innebär säljstoppet att artikeln är farlig, eller att du som återförsäljare inte längre får sälja artikeln, informerar vi naturligtvis om detta!

Jag hittar inte min fråga.

Hör gärna av dig till oss om du inte hittade svaret på din fråga: info@gelia.se

Meddelande från Gelia

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript